Klubben – om os

Formål og organisation

Formål og organisation

Spidshundeklubben er en landsdækkende specialklub under Dansk Kennel Klub. Klubben er en forening, som gennem frivilligt arbejde repræsenterer mere end 40 hunderacer.

Spidshundeklubbens formål er, at fremme hensigtsmæssig avl og anvendelse af de af klubben repræsenterede racer samt udbrede kendskabet hertil blandt medlemmerne og offentligheden.

Mission – Vision – Værdier

Klubbens Mission – Vision – Værdier er under udarbejdelse.

Spidshundeklubbens bestyrelse er ansvarlig for den daglige drift af klubben.

For at løse den opgave er der nedsat 6 udvalg, som varetager det primære arbejde med vores aktiviteter, og for medieudvalgets vedkommende varetager klubbens medier og markedsføring.

Klubben har i øjeblikket 5 aktive udvalg. Det 6. udvalg, hyrdeudvalget, er i øjeblikket ikke aktivt.

Sideløbende med udvalgene har findes Racerepræsentantskabet. Racerepræsentantskabet består af en repræsentant for hver af klubbens racer, og har til formål at skabe aktivitet og udbrede kendskab indenfor de respektive racer.

Bliv medlem af Spidshundeklubben

Medlemskab

Som medlem i Spidshundeklubben får du mulighed for at støtte op om arbejdet for klubbens racer. Du modtager 6 gange årligt vores medlemsblad, med indhold fra medlemmerne til medlemmerne.

Du får mulighed for at deltage i klubbens årskonkurrencer og får desuden rabat på udvalgte arrangementer i klubben. Du får også fortrinsret på udvalgte arrangementer herunder mentalbeskrivelser, rally, mm.

Du får desuden 10% rabat på din hundeforsikring hos vores hovedsponsor Agria.

Aktiviteter

Vi har forskellige aktiviteter, som du kan deltage i hvis du er medlem af SPK. Vi glæder os til at se dig til næste aktivitet!