Korea Jindo Dog

Japan

Hanner 67 cm +/- 3 cm
Tæver 61 +/- 3 cm

Rød fawn, sesam, brindlet og hvid
– alle farver undtagen hvid skal have urajiro.

Om Korea Jindo Dog

Oprindelig brugt som ledsage- og jagthund. Racen er yderst sjælden, selv i dens hjemland. I 1962 udpegede den koreanske regering jindoen som nationalskat (nummer 53), da racen var ved at uddø under 2.verdenskrig. Racen har en dristig og modig karakter med vidunderlige jagtfærdigheder, men samtidig en meget hengiven og kærlig familiehund. Den er bedst kendt for at være helt loyal over for sin ejer. Den er meget aktiv, adræt og intelligent, hvilket betyder, at racen kræver en del motion og nye udfordringer. Kan være en anelse reserveret overfor fremmede og gør kun, hvis det er nødvendigt.

P.T. ingen racerepræsentant
Kai racerepræsentant