Taiwan Dog

En intelligent og lærenem race, som hurtigtknytter sig til sin ejer

Thaiwan

Hanner 48-53 cm
Tæver 43-48 cm

Sort, Brindle, Gul, Hvid, Hvid og sort, Hvid og gul, Hvid og brindle.

Om Taiwan Dog

Taiwan hunde er oprindelig indfødte taiwanske hunde, efterkommere af de sydasiatiske jagthunde, hvor de sammen med gamle lokale indbyggere plejede at leve med i de centrale bjergrige distrikter. Denne race var den loyale følgesvend af “gammel jæger” i den vilde skov.

Lærere fra National Taiwan University, Japan Gifu University og Nagoya University udførte en kooperativ undersøgelse i 1980 om emnet for den indfødte Taiwan hund. De besøgte 29 indbyggere og dermed som følge heraf blev det bekræftet, at den nuværende Taiwan Hund er en efterkommer af Sydasiatiske jagthunde. Denne race er nu populær over hele øen som et ur- og ledsager hund.

Der er p.t ikke nogle opdrættere registreret.

P.T. ingen racerepræsentant
Taiwan Dog racerepræsentant