Thai Bangkaew Dog

Tæver 41-46 cm

Citron – Rød – Gul og Rød – Tan –  Grå

Om Thai Bankaew Dog

Den thailanske Bangkaew Dog er en medium størrelse hund, firkantet i profil. Den er kompakt bygget og velproportioneret, med en glat gangart. Hovedet er i forhold til kroppen med oprejst og har trekantede formede ører. Den dobbelte pels består af en kort underuld med længere dækhår som vokser gennem det danner den ydre pels, der er lige uden krøl eller bølger. Pelsen på brystet og ryggen danner en løve-lignende pibekrave, som er mere mærkbar på hannerne end på tæverne. Halen bæres med moderat opadgående kurve over ryggen. Racen er intelligent, opmærksom, og venlig, selv om en smule konservativ. Det er aldrig overdrevent genert eller aggressiv. Derhjemme er det en fremragende vagthund og annoncerer gerne ankomsten af en fremmed.

Den er beskyttende overfor hjemet og familien.

P.T. ingen racerepræsentant
Thai Bankaew Dog racerepræsentant